نکات قانونی در مورد انتقال مال غیر چیست

نکات قانونی در مورد انتقال مال غیر چیست ؟

نکات قانونی در مورد انتقال مال غیر چیست ؟

همان طور که می دانید، انتقال پنهانی و غیرقانونی هر نوع مالی توسط یک شخص یا اشخاص به افراد دیگر، به منظور کسب نفع و منفعت بیشتر، انتقال مال غیر گفته می شود که در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با آن، می خواهیم بدانیم نکات قانونی در مورد انتقال مال غیر چیست و شامل چه مواردی است؟

نکات موثر در رابطه با انتقال مال غیر

انتقال مال وقتی است که مالکیت ملکی از یک شخص به شخص دیگر منتقل شود. این اتفاق وقتی می افتد که ملکی فروخته می شود یا وقتی صاحب ملک می میرد و مال را به شخص دیگری می سپارد، این اتفاق می افتد. مالکیت، حقی است که دیده نمی شود، اما شواهد مالکیت را می توان در چیزی به نام سند انتقال داد. این سند برای معتبر بودن باید در دفتر اسناد ثبت شود. هم چنین در این زمینه افراد می توانند با انتخاب بهترین وکیل در اهواز، به بررسی مال خود بپردازند و در این زمینه، آگاهی و اطلاعات کسب کنند. در زیر نکات موثری به منظور بررسی انتقال مال غیر آورده شده است:

  • توافق نامه فروش

وقتی خریدار پیشنهادی را برای خرید ملک فروشنده ارائه می دهد و فروشنده، پیشنهاد خریدار را می پذیرد، توافق نامه فروش منعقد می شود. قرارداد فروش، قراردادی است که شامل شرایط و ضوابط فروش ملک است و بین خریدار و فروشنده مورد مذاکره قرار می گیرد.

اطلاعات شخصی در مورد خریدار و فروشنده، به عنوان مثال، نام و شماره شناسنامه آنها و غیره.

در صورت پرداخت هزینه، بررسی قیمت خرید

جزئیات وكیل كه برای انتقال اموال دستور داده شده است

کمیسیون مشاور املاک در صورت وجود

هر شرایطی که توافقنامه فروش منوط به آن باشد، به عنوان مثال، خریدار دریافت وام

قرارداد فروش فقط در صورتی معتبر خواهد بود که به صورت کتبی باشد و توسط فروشنده و خریدار امضا شده باشد. توافق نامه فروش شفاهی لازم الاتباع نیست.

توافق فروش ملک، مبنای انتقال مال را تشکیل می دهد. بدون توافق نامه فروش معتبر و انطباق با شرایط و ضوابط مندرج در آن، هیچ گونه انتقال ملکی وجود ندارد.

  • قیمت خرید ملک

پرداخت هزینه ملک، ممکن است به صورت نقدی یا با اخذ وثیقه انجام شود. توافق نامه فروش ممکن است سپرده قابل پرداختی را تا تاریخ معین پیش بینی کند. با این حال، پرداخت یک ودیعه در قانون یک الزام نیست، بلکه یک حسن نیت توسط خریدار است. هنگامی که خریدار قادر به پرداخت کامل قیمت خرید نیست، خریدار می تواند یک وثیقه بدست آورد. سپس قیمت خرید با ضمانت نامه بانکی تضمین می شود. قیمت خرید یا ضمانت بانکی باید منتقل شود تا انتقال ملک، به حمل کننده داده شود. بنا به درخواست خریدار، این قیمت خرید ممکن است در یک حساب بانکی با بهره سرمایه گذاری شود. به طور معمول، ممکن است، هزینه کامل، در هنگام ثبت در دفتر اسناد به فروشنده پرداخت می شود. هم چنین به منظور پیگیری قانونی کارها، حضور وکیل در اهواز برای بررسی قیمت و اتمام سایر کارها ضروری است.

چگونگی بررسی روند انتقال مال غیر

روند انتقال مال غیر می تواند تا 3 ماه طول بکشد. مراحل مختلفی در انتقال یک ملک دخیل است. این مراحل عبارتند از:

دستورالعمل: یک وسیله نقلیه دستورالعمل انتقال مال را دریافت می کند.

ارتباطات: ارتباط با افراد مختلف درگیر در فرآیند انتقال، مانند فروشنده، خریدار، وکلای انتقال و اوراق قرضه، شهرداری، بانک و غیره

گردآوری: اطلاعات و اسناد خاصی مانند توافق نامه فروش، جستجوی دفتر اسناد، سند موجود، ارقام لغو اوراق قرضه از بانک و غیره مورد نیاز است.

تنظیم و امضا: به محض جمع آوری تمام اطلاعات و اسناد، اسناد انتقال را تهیه کرده و از فروشنده و خریدار درخواست می شود که آنها را امضا کنند. این اسناد انتقال شامل وکالت نامه و استشهادات مختلف خواهد بود.

امور مالی: امور مالی شامل درخواست پیش پرداخت برای حساب موقت حمل و نقل برای برخی هزینه ها، درخواست ضمانت نامه بانکی، جمع آوری قیمت خرید یا سپرده و غیره است.

وظیفه انتقال: اخذ رسید به منظور تأیید اینکه مالیات مربوط به انتقال ملک توسط خریدار پرداخت شده است.

ثبت نام: پس از ثبت سند انتقال و سایر اسناد، دفتر اسناد، اسناد را بررسی می کند. اگر دفتر اسناد و مدارک از برآورده شدن شرط انتقال مال غیر راضی باشد، سند مالکیت ثبت می شود.

نتیجه گیری:

انتقال مال غیر از یک طرف به طرف دیگر فرایند ساده ای نیست، می تواند کاملاً پیچیده باشد. اطلاع کامل از هرگونه پیامد های مربوط به آن، امری حیاتی است. ضروری است که از شخصی با تجربه در قانون مالکیت کمک بگیرید یا با انتخاب بهترین وکیل در اهواز، کار خود را پیگیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *